Раннє вивчення англійської мови
Граючись, навчитися вільно говорити англійською! Так, саме говорити, а не тільки розповідати вірші, співати пісні і називати предмети. Адже іноземна мова - це передусім засіб спілкування! Чи реально це для дітей 3-6 років? Так, цілком.
Дитина цілком природно може опанувати будь-яку іноземну мову, але тільки до певного віку - 8-9 років. Більше того, дітей з повною відсутністю мовних здібностей не існує. І Ваша дитина, і усі ми колись навчилися говорити на рідній мові, тільки хтось раніше, а хтось пізніше. Навіть, якщо дитина довго мовчить, вона добре розуміє звернену до неї мову.
Мозок дитини до 8-9 років влаштований таким чином, що будь-яка нова мова може як би "вкарбуватися" в нього, утворюючи щось подібне до нового мовного центру. Багато дітей цього віку губляться, коли їх просять перекласти фразу з рідної мови на англійську, але легко користуються цією ж фразою, якщо до них звертаються англійською мовою. Деякі діти 3-5 років взагалі не розумі-ють значення слова "перекладати". Якщо до них звертаються українською, вони відповідають українською, якщо англійською, то відповідно – англійською. Те, що діти засвоюють без будь-яких зусиль в 3, 4, 5 років, надалі дається їм дуже важко або взагалі не дається. Те, що дорослі засвоюють важко, діти вивчають граючись. Те, що дорослі засвоюють із швидкістю равлика, дітям дається майже миттєво.
Ось чому раннє вивчення англійської мови дає такі хороші результати.
У дитячому садку навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з чотирьох - п’ятирічного віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. У них сформувався достатній словниковий запас і правильна вимова звуків, вони вживають граматичні форми рідної мови згідно із законами та нормами фонетики, прагнуть і вміють орієнтуватися у ситуаціях спілкування, підтримують розмову, ведуть діалог, здатні зосереджуватись і концентрувати увагу в ігрових формах діяльності, проявляють інтерес до спілкування, прагнуть досягти успіху, заохочення тощо.
На шостому році життя діти легко засвоюють звукову форму морфем. Мовленнєвий апарат дитини характеризується гнучкістю, податливістю для формування іншомовної вимови, добре розвинутою здатністю до імітації.
Єдиним шляхом формування у дошкільників пізнавальних мотивів та інтересу до вивчення англійської мови має стати надання цим мотивам та інтересам ігрової спрямованості, оскільки ігрова діяльність у цьому віці є провідною.
Використання рідної мови на заняттях обов’язкове, саме рідною мовою організовується ігрова діяльність, пояснюються завдання, способи їх виконання. Лише тоді, коли всі діти будуть розуміти й реагувати на прості звертання, вказівки, розпорядження, прохання, що робляться англійською мовою, педагог зможе обмежити використання рідної мови.
Ігрові ситуації занять повинні моделювати дитяче спілкування, ігри, аналогічні іграм рідною мовою, поєднувати мовленнєві та не мовленнєві дії, вербальне та невербальне спілкування, візуальне та звукове подання інформації, використання англомовних соціокультурних джерел, адресованих дітям (пісні, вірші, ігри, інші види фольклору та авторські тексти). Особлива увага має приділятися логічній послідовності, взаємозв’язку використання рецептивних, репродуктивних, продуктивних, комунікативних та умовно-комунікативних вправ
Тривалість заняття залежить від вікової групи і в середньому триває до 20 хвилин та проводиться з групою не більше 12 осіб.